Informacje kontaktowe:

36-100 Kolbuszowa

TECHNIKI OSTEOPATYCZNE W GINEKOLOGII I POŁOŻNICTWIE

CENA: 1197 zł

KURS KIEROWANY DO: fizjoterapeutów, studentów fizjoterapii, studentów i absolwentów kierunku technik masażu

Gwarancją miejsca jest wpłata zaliczki w wysokości 300 zł na podany przez nas mailowo nr konta.

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

ZAPISZ SIĘ

DATA I MIEJSCE

Miasto: Warszawa - Data: 7-9.02.2017 - Wolne miejsca: dostępne

Miasto: Kraków - Data: 6-8.07.2018 - Wolne miejsca: dostępne

Miasto: Gdańsk - Data: 10-12.08.2018 - Wolne miejsca: dostępne

OPIS SZKOLENIA

Trzy dni praktycznego spojrzenia na problemy ginekologiczno-położnicze. Szkolenie opiera się o najnowszą wiedzę z zakresu medycyny i osteopatii. Dzięki szkoleniu poznasz postępowanie terapeutyczne związane z rożnymi dolegliwościami ginekologicznymi – zarówno w czasie ciąży jak i w okresie okołoporodowym.

Uczestnik kursu nauczy się bezpiecznych i skutecznych technik osteopatycznych i fizjoterapeutycznych, które z powodzeniem zastosuje w najczęstszych dolegliwościach ciężarnych kobiet, tj. ból pleców, rwa kulszowa, nietrzymanie moczu, bezsenność itp. Oprócz powyżej przedstawionej tematyki, kursant pozna również techniki przydatne w walce z bolesnymi miesiączkami, zaburzeniami cyklu menstruacyjnego czy konsekwencjami po  przebytym cesarskim cięciu lub zabiegach chirurgicznych w obrębie narządu rodnego. Oprócz tego prowadzący poruszy tematykę terapii dolegliwości w czasie klimakterium, zaburzeniami w położeniu organów, chronicznym bólem miednicy.

Ciąża to czas ogromnych zmian w kobiecym ciele, które dostosowuje się do rosnącego płodu i jego zapotrzebowania w krew. Oprócz oczywistych zmian – takich jak powiększający się brzuch, wzrost masy ciała, przesunięcie środka ciężkości ciała kobiety ciężarnej, zmienia się również jej gospodarka hormonalna.

Wymienione czynniki wpływają na funkcjonowanie i położenie narządów wewnętrznych. Oprócz tego, istotnym czynnikiem zaburzającym równowagę w ciele kobiety jest stres, który nierzadko bywa przyczyną podrażnienia układu autonomicznego.

Terminarz godzinowy zajęć:
Dzień I – 9:00-17:00
Dzień II – 9:00-17:00
Dzień III – 9:00-13:00
Program szkolenia obejmuje:
  • budowa i funkcje miednicy, w tym miednicy mniejszej, (układ ruchu a funkcja narządów usytuowanych w miednicy i odwrotnie), dymorfizm płciowy i jego znaczenie
  • testy funkcjonalne z punktu widzenia osteopaty /m.in. funkcjonalna ocena wybranych narządów wewnętrznych – mobilność i motylność narządów w teorii i praktyce/
  • przepony ciała człowieka w kontekście dna miednicy
  • osie ciała w kontekście zaburzeń miednicy
  • Red Flags – gdzie kończą się możliwości fizjoterapeuty i osteopaty
  • możliwości fizjoterapii zaburzeń urogenitalnych w świetle najnowszych badań naukowych
  • patomechanizmy najczęściej występujące w rejonie miednicy
  • otrzewna i krezka – znaczenie dla zachowania poprawnej funkcji narządów
  • ciąża i adaptacje biomechaniczne, /co i jak oceniać, czy prowadzić terapię?/
  • dysfunkcje u kobiety ciężarnej: zespoły bólowe; zaburzenia układu pokarmowego; Vena cava; zaburzenia emocjonalne i psychosomatyczne; ciąża partnera; ciąża, a świat emocjonalny dziecka
  • praca na układzie krążeniowym w aspekcie zaburzeń urogenitalnych (m.in. zespół żyły głównej dolnej, elementy drenażu z osteopatycznego punktu widzenia)
Dodatkowo w programie teoretyczne i praktyczne zajęcia dotyczące zaburzeń typu:

1. Endometrioza

2. Chroniczny ból miednicy

3. Vulvodynia

4. Coxycodynia

5. Vestibulodynia

6. Zapalenia pęcherza i cewki

7. Nietrzymanie moczu

8. Ptoza narządów miednicy

9. Zaparcia

10. Bolesne miesiączki

11. Bolesne owulacje

12. Bóle promieniujące

13. Niepłodność

14. Zapalenia jajników

15. Upławy

16. Świąd

WYKŁADOWCY

Poznaj kadrę naszych specjalistów

MARCIN SZKOLNICKI

INSTRUKTOR, OSTEOPATA

Ukończył studia magisterskie na Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu na kierunku fizjoterapia oraz studia osteopatyczne na Akademii Osteopatii w Poznaniu. Uczestnik licznych szkoleń z dziedziny fizjoterapii i MasterCourse’ów osteopatycznych, m.in. z zakresu pediatrii, ginekologii oraz układu nerwowego. Na co dzień związany z Systema Centrum Zdrowia.

TECHNIKI OSTEOPATYCZNE W GINEKOLOGII I POŁOŻNICTWIE - Fizjopassion